Східницька територіальна громада

Рахунок для перерахування коштів спонсорської допомоги на благоустрій селища КП «Господарник» Східницької селищної ради Р/р 260062360823 АБ «Укргазбанк» м.Київ, МФО 320478, ЗКПО 30769965

Про розміщення інформації

Відповідно до підпункту 3 пункту 3 Положення про Міністерство культури та стратегічних комунікацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2019 р. No 885, одним з основних завдань МКСК є забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері медіа, зокрема з питань медіаграмотності, інформаційній та видавничій сфері.
Як відомо з результатів досліджень, українські підлітки щодня проводять чимало свого часу у соціальних мережах. Так, 44,7% дітей протягом робочого тижня проводять у соціальних мережах 4 години і більше, а у вихідні цей показник зростає до 54,9% . Водночас Україна є однією з найчисельніших аудиторій TikTok в Європі з понад 15-ти мільйонів активних користувачів: 68% українських підлітків щодня користуються ТікTок (національне опитування молоді).
Крім того, TikTok є популярним майданчиком для поширення російської пропаганди та недостатньо модерує розміщену дезінформацію, що було виявлено у дослідженні міжнародної правозахисної організації Global Witness у травні 2024 року. Тому, у Центрі протидії дезінформації при РНБО вважають, що ТікTок зараз став ключовим майданчиком для роботи російської пропаганди на
українську аудиторію.

З метою популяризації інформаційної та медійної грамотності БО «Smart Angel», створили розважально-просвітницький канал у TikTok – «Fake.Busters /Мисливці за фейками». Ініціатива здійснюється за підтримки ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії. З часу створення каналу у грудні 2024 року розміщені на ньому відеосерії зібрали близько 2 мільйони переглядів і понад 115 тисяч реакцій аудиторії.
Серед тем на каналі пропонуються такі: як вберегти свої персональні дані; як розпізнати шахрайство, ботів, вигаданий та маніпулятивний контент; анонімні авторитети з інтернету як ненадійне джерело інформації та інші. Вдалим виглядає формат коротких відео-скетчів з акторами: у кожній серії герої потрапляють в різні життєві онлайн-пастки, сумніваються в інформації із соціальних мереж і намагаються розібратися, як слід реагувати на очевидне шахрайство, цькування, маніпуляції та фейки. Канал доступний за посиланням: https://www.tiktok.com/@fake.busters.
Такий просвітницький ресурс допоможе підвищити чутливість українських підлітків до спотвореного контенту, що є однією з категорій індексу медіаграмотності за концепцією Лена Мастермана.